Koło
zębate jest obrotową częścią maszyny służącą do
przekazywania momentu obrotowego. Przekładnia zębata jest
najprostszym typem sprzętu. który składa się z cylindra lub
dysku. Krawędzie każdego zęba są proste i usytuowane równolegle
do osi obrotu.
Najprostsze
do projektowania i produkcji, a tym samym często stosowane i
najbardziej popularne są koła zębate czołowe. Są również
najbardziej skuteczne spośród wszystkich kół zębatych. Koła
zębate śrubowe mają styk ślizgowy pomiędzy zębami, wytwarzają
nacisk osiowy, który z kolei wytwarza więcej ciepła. To powoduje
utratę mocy, co oznacza obniżenie wydajności pracy.
Chociaż są powszechnie stosowane i skuteczne, koła zębate czołowe(walcowe) o zębach prostych mają również wady. Przede wszystkim są bardzo głośne przy pewnych prędkościach, ponieważ cała powierzchnia sprzęga się jednocześnie. Poza tym mogą one być wykorzystywane tylko do przesyłania mocy pomiędzy równoległymi wałami.
Można
więc stwierdzić, ze koła zębate walcowe mają pewne wady, ale
ich zalety stanowczo je przewyższają.

Tak naprawdę dopóki nie zainteresujemy się bardziej budową maszyn to ciężko powiedzieć jak dana część działa i za co odpowiada w maszynie. A tym bardziej jak ją naprawić. Dobrze, że są serwisy które takie prace sprawnie wykonują, sami zobaczcie na https://banat.pl/naprawa-regeneracja/regeneracja-mostow-napedowych/ jak firma Banat radzi sobie z naprawą mostów napędowych.
OdpowiedzUsuń