wtorek, 19 lipca 2016

Silniki skokowe: zalety i wady

http://mechanika-budowa-maszyn.blogspot.com
Silniki skokowe ( krokowe) to, jeśli chodzi o zasadę działania, w pewnym sensie odwrócenie idei pomiarów z wykorzystaniem enkoderów- impulsowe zasilanie prądem pozwala na wykonywanie ruchu obrotowego rotora z określoną prędkością lub o dany kąt.

Silniki te należą do maszyn prądu stałego – grupy, która obejmuje również wersje komutatorowe oraz bezszczotkowe. Te ostatnie pozwalają na uzyskiwanie dużych prędkości obrotowych.


Cechą silników skokowych jest możliwość zatrzymania ruchu obrotowego i pozostanie osi w spoczynku z pełnym momentem obrotowym. Cechują się one skokowym wirowaniem wektora pola magnetycznego, a wartości kąta obrotu i prędkości zależą w dużym stopniu od budowy danego silnika. Z budową związana jest także maksymalna szybkość obrotowa oraz moment obrotowy i trzymający.

Silniki te są maszynami bezszczotkowymi, dzięki temu cechują się uproszczonym systemem napędowym i dosyć długim czasem pracy.

Ograniczeniami tych silników są niewielki zakresy osiąganych prędkości obrotowych, stosunkowo niskie moce i momenty obrotowe, oraz możliwe wibracje podczas pracy.

Dlatego też sprawdzają się one przede wszystkim w aplikacjach, gdzie konieczna jest praca z niewielkimi obciążeniami i stosunkowo dużymi zmianami prędkości (np. sprzęt medyczny, niewielkie maszyny, CNC, itd).

1 komentarz:

  1. W maszynach budowlanych znajdują się nie tylko silniki. Maszyny takie bardzo często są wyposażone w elementy hydrauliki siłowej. Wiele z takich elementów można z powodzeniem naprawiać i poddawać regeneracji. Często wykonywana jest dla przykładu regeneracja rozdzielaczy hydraulicznych. Zużyte lub uszkodzone części to spadki wydajności, awarie systemu i zagrożenie bezpieczeństwa. Serwis Banat jest w stanie przeprowadzić weryfikację stopnia uszkodzeń nawet w ciągu 24 godzin.

    OdpowiedzUsuń