Silniki skokowe ( krokowe)
to, jeśli chodzi o zasadę działania, w pewnym sensie odwrócenie
idei pomiarów z wykorzystaniem enkoderów- impulsowe zasilanie
prądem pozwala na wykonywanie ruchu obrotowego rotora z określoną
prędkością lub o dany kąt.
Silniki te należą do
maszyn prądu stałego – grupy, która obejmuje również wersje
komutatorowe oraz bezszczotkowe. Te ostatnie pozwalają na
uzyskiwanie dużych prędkości obrotowych.
Cechą silników skokowych jest możliwość zatrzymania ruchu obrotowego i pozostanie osi w spoczynku z pełnym momentem obrotowym. Cechują się one skokowym wirowaniem wektora pola magnetycznego, a wartości kąta obrotu i prędkości zależą w dużym stopniu od budowy danego silnika. Z budową związana jest także maksymalna szybkość obrotowa oraz moment obrotowy i trzymający.
Silniki te są maszynami
bezszczotkowymi, dzięki temu cechują się uproszczonym systemem
napędowym i dosyć długim czasem pracy.
Ograniczeniami tych
silników są niewielki zakresy osiąganych prędkości obrotowych,
stosunkowo niskie moce i momenty obrotowe, oraz możliwe wibracje
podczas pracy.
Dlatego też sprawdzają
się one przede wszystkim w aplikacjach, gdzie konieczna jest praca z
niewielkimi obciążeniami i stosunkowo dużymi zmianami prędkości
(np. sprzęt medyczny, niewielkie maszyny, CNC, itd).

W maszynach budowlanych znajdują się nie tylko silniki. Maszyny takie bardzo często są wyposażone w elementy hydrauliki siłowej. Wiele z takich elementów można z powodzeniem naprawiać i poddawać regeneracji. Często wykonywana jest dla przykładu regeneracja rozdzielaczy hydraulicznych. Zużyte lub uszkodzone części to spadki wydajności, awarie systemu i zagrożenie bezpieczeństwa. Serwis Banat jest w stanie przeprowadzić weryfikację stopnia uszkodzeń nawet w ciągu 24 godzin.
OdpowiedzUsuń