Łączenie elementów
metalowych konstrukcji lotniczych wymaga ciągłego rozwoju
niekonwencjonalnych technologii.
Najczęściej spotykane
typy połączeń w tych konstrukcjach to:
- zgrzewanie dyfuzyjne i tarciowe (z przemieszczeniem)
- spawanie (wiązką lasera, niskoenergetyczne, materiałów termoplastycznych z wkładem oporowym)
- lutowanie twarde
- klejenie
- nitowanie
- połączenia kombinowane
Klejenie - kierunki
rozwoju tych technologii to opracowywanie nowych sposobów łączenia
kompozytów polimerowych wykonanych w technologii suchej ze stopami
metali stosowanymi w przemyśle lotniczym, łączenie adhezyjne
stopów metali po operacji ozonowania (alternatywa dla metod tzw.
"chemii mokrej"), a także umacnianie połączeń klejowych
metodą nagniatania dynamicznego.
Nitowanie – najnowsze kierunki rozwoju technologii nitowania to przede wszystkim nitowanie bezotworowe (self piercing riveting SPR). Jest to metoda łączenia cienkich elementów, głównie blach i taśm, za pomocą specjalnych rurowych nitów, której efektem jest powstanie nierozłącznego połączenia kilku warstw materiału.
Połączenia kombinowane –
to optymalizacja doświadczalna i metoda elementów skończonych
parametrów konstrukcyjnych i technologicznych połączeń.
Zaufany dostawca w branży przemysłowej to podstawa. Terminowość, jakość oferowanych produktów to podstawa. Jeśli potrzebujesz różnego rodzaju dysz przemysłowych np. powietrznych - sprawdź ofertę https://www.dyszeprzemyslowe.pl/dysze-powietrzne
OdpowiedzUsuńBudowę maszyn bardzo dobrze muszą znać serwisy które podejmują się ich napraw. A awarie mogą zdarzać się naprawdę często dlatego warto mieć zaufany warsztat który sprawnie podejmie się usunięcia usterki. Na przykład w zakresie rozdzielaczy hydraulicznych https://banat.pl/naprawa-regeneracja/regeneracja-rozdzielaczy-hydraulicznych/. Banat to prawdziwi specjaliści od hydrauliki siłowej.
OdpowiedzUsuń