czwartek, 15 września 2016

Technologia maszyn – łączenie metali

http://mechanika-budowa-maszyn.blogspot.com
Łączenie elementów metalowych konstrukcji lotniczych wymaga ciągłego rozwoju niekonwencjonalnych technologii.
Najczęściej spotykane typy połączeń w tych konstrukcjach to:
  • zgrzewanie dyfuzyjne i tarciowe (z przemieszczeniem)
  • spawanie (wiązką lasera, niskoenergetyczne, materiałów termoplastycznych z wkładem oporowym)
  • lutowanie twarde
  • klejenie
  • nitowanie
  • połączenia kombinowane
Klejenie - kierunki rozwoju tych technologii to opracowywanie nowych sposobów łączenia kompozytów polimerowych wykonanych w technologii suchej ze stopami metali stosowanymi w przemyśle lotniczym, łączenie adhezyjne stopów metali po operacji ozonowania (alternatywa dla metod tzw. "chemii mokrej"), a także umacnianie połączeń klejowych metodą nagniatania dynamicznego.

Nitowanie – najnowsze kierunki rozwoju technologii nitowania to przede wszystkim nitowanie bezotworowe (self piercing riveting SPR). Jest to metoda łączenia cienkich elementów, głównie blach i taśm, za pomocą specjalnych rurowych nitów, której efektem jest powstanie nierozłącznego połączenia kilku warstw materiału.

Połączenia kombinowane – to optymalizacja doświadczalna i metoda elementów skończonych parametrów konstrukcyjnych i technologicznych połączeń.

2 komentarze:

  1. Zaufany dostawca w branży przemysłowej to podstawa. Terminowość, jakość oferowanych produktów to podstawa. Jeśli potrzebujesz różnego rodzaju dysz przemysłowych np. powietrznych - sprawdź ofertę https://www.dyszeprzemyslowe.pl/dysze-powietrzne

    OdpowiedzUsuń
  2. Budowę maszyn bardzo dobrze muszą znać serwisy które podejmują się ich napraw. A awarie mogą zdarzać się naprawdę często dlatego warto mieć zaufany warsztat który sprawnie podejmie się usunięcia usterki. Na przykład w zakresie rozdzielaczy hydraulicznych https://banat.pl/naprawa-regeneracja/regeneracja-rozdzielaczy-hydraulicznych/. Banat to prawdziwi specjaliści od hydrauliki siłowej.

    OdpowiedzUsuń